Kan du säga något om hur Tietoevry arbetar med Employer Branding?
Vårt EB-team arbetar med att bygga kännedom och attraktivitet på koncernnivå. Det innebär att vi ansvarar för:
- Övergripande EB-strategi samt EVP (Employer Value Proposition).
- Strategiska partnerskap, nätverk och samarbeten med fokus på mångfald
- Universitetssamarbeten eller andra utbildningsinstitut.
- Kampanjer i sociala medier för att bygga kännedom på Tietoevrys talangmarknader
- Vår karriärsida på webben
- Stöttar de lokala verksamheterna för att skapa lokala aktiviteter
Vi har en verktygslåda för våra Tietoevry-ambassadörer, där vi tillhandahåller mallar, företagspresentationer, kampanjmaterial och kampanjmaterial för sociala medier. Slutligen har vi en eventkalender/årshjul som tas fram tillsammans med våra affärsområden
Hur tycker du man ska tänka när man attraherar talanger?
Lär känna din målgrupp – var finns den? Hur når du ut till den? Vilken typ av kommunikation fungerar bäst för att nå den? Utifrån detta kan du sedan forma din EB-strategi utifrån budskap, kanal, kommunikation, budget och resurser.