BDO Corporate Finance

  • tagCorporate Finance

Ansök till jobbet

Med framgång har BDO’s Corporate Finance-team satt sin prägel på den nordiska transaktionsmarknaden under de senaste åren. Genom ett starkt nätverk såväl lokalt som internationellt och strategiska rekryteringar av kompetenta personer till teamet så är man idag en av de mest aktiva rådgivarna inom midmarket på den nordiska M&A-marknaden med toppnoteringar i Thomson Reuters League Table.

Vi söker nu erfarna medarbetare inom Transaction Services till detta framgångsrika team. Här kommer du ingå i ett erfaret specialistteam, inom en global organisation, som arbetar med transaktionsrådgivning på både köp- och säljsida vid transaktioner med ägarledda-, börsnoterade- samt riskkapitalbolag. Idag består BDO Corporate Finance av ett 20-tal medarbetare, i Stockholm, som arbetar som rådgivare inom ”M&A”, ”Due diligence” och ”Valuation”.

Med en fortsatt stark efterfrågan för BDO’s transaktionstjänster behövs fler drivna medarbetare med flerårig kompetens inom området. Just nu söker vi 1-2 positioner på Senior Associate, Assistant Manager, Manager eller Senior Manager-nivå. Som ett resultat av BDO’s tillväxt flyttar även det svenska huvudkontoret i 1a december 2018 till nya och större lokaler på Sveavägen mitt i centrala Stockholm. Rätt kompetens och person erbjuds självklart ett konkurrenskraftigt anställningserbjudande.

Din utmaning

Transaktionsuppdragen ställer krav på en hög arbetsmoral och ett brinnande intresse för företagstransaktioner, i kombination med förmågan att kunna hålla deadlines. Kundbasen består av alltifrån entreprenörer och andra ägarledda företag till riskkapitalbolag, börsnoterade och multinationella företag. I din roll ingår det att:

• Leda och självständigt genomföra transaktionsuppdrag tillsammans med övriga teammedlemmar i olika konstellationer, ansvaret beläggs med hänsyn till kompetens och erfarenhet.
• Arbeta med en stor variation av uppdrag med främsta fokus på finansiell due diligence.
• Involveras i gränsöverskridande transaktioner och samarbeta med BDO-kollegor utanför Sveriges gränser.
• Stötta och utveckla juniora teammedlemmar och kvalitetssäkra deras transaktionsarbete.
• Vara länken mellan transaktionteamet och andra avdelningar som jobbar på uppdraget
• Utifrån din egen drivkraft och kompetens finns stora möjligheter till en snabb karriärsutveckling i en prestigelös och inkluderande kultur.

Balansen mellan privatliv och yrkesliv respekteras på allvar hos BDO varför vi även ser sökande som är måna om att hitta balansen mellan ett långsiktigt framgångsrikt transaktionsarbete tillsammans med ägandet av sin egen privata tid.

Din bakgrund

Vi värdesätter personliga egenskaper som affärsmässighet, analytisk förmåga samt strategisk och finansiell kompetens. För att lyckas i rollen ser vi att du är en utåtriktad och driven lagspelare som ständigt vill utvecklas och lära dig mer i en supporterande och stöttande kultur.

• Akademisk examen med utmärkta betyg i kombination med goda referenser.
• Minst två års relevant arbetslivserfarenhet av Transaction Services och/eller Corporate Finance från revisionsbranschen eller transaktionsverksamhet. Därtill ser vi gärna att du har erfarenhet av projektledning.
• Mycket goda kunskaper i Excel och Powerpoint, och duktig på att genomföra såväl finansiella analyser som makroanalyser och presentera dem på ett professionellt sätt.
• Då en stor del av uppdragen är av internationell karaktär är det viktigt att du är trygg i att uttrycka dig på både svenska och engelska i tal och skrift.

Din ansökan

BDO samarbetar i denna rekrytering med Human Capital. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då intervjuer sker löpande. Kontakta gärna ansvariga rekryterare Mikael Schmidt (0704158513) eller Tove Drangnell (0704177900) för att höra mer om rollen och bolaget. #LI-DNI

Om företaget

Vi på BDO satsar på individuell utveckling och förstår att du måste trivas för att utvecklas och utvecklas för att trivas. Vårt breda tjänsteutbud innebär att vi kan hjälpa kunderna på många plan. Därmed växer både du, ditt team och vi som bolag. Hos oss får du möjlighet att vara med på en stark tillväxtresa inom rådgivning, ett affärsområde BDO satsar mycket på och ser som ett av sina viktigare affärsområden, med planerad störst tillväxt de närmaste åren. Du får möjlighet att jobba i ett högpresterande team där endast du sätter dina begränsningar. Vill du satsa på karriären och ha en snabb utvecklingskurva där dina intressen för omvärlden, näringsliv och finans kombineras - då är det här helt rätt tjänst för dig.

BDO har idag ca 700 medarbetare i Sverige med tillväxtambitioner på att nå ca 800 medarbetare till 2020. Globalt har BDO ca 75 000 medarbetare i ca 160 länder utspritt på 1500 kontor. Ett starkt gemensamt fokus på kundnöjdhet har resulterat i toppnoteringar i kundnöjdhetsindex flera år i rad.

Kontakt

Mikael Schmidt
E-post: mikael.schmidt@humancapital.se
Tel: 0704158513